Aifos

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Den vita runda bollen, en utvärdering av helgen

Av Sofia Karlsson - 28 november 2011 20:48

Hej mina vänner!

I torsdas åkte jag till stockholm för att hälsa på Karin och på fredagen var vi på horse show.

Det var riktigt mysigt, en hel dag avsedd för hästnörderi. Clinicen med Kyra K var lärorik och bra. Hon sa mycket som satte igång min hjärna och jag fick många ideer. tillsammans med Kyra tycker jag även att Lorenzo, dressyren och kändishoppningen tillhörde guldkornen.


Jag lyckades även såklart med att skaffa mig en större ridgarderob på globen och även på stan. På mässad köpte jag ett par underbara helskodda Mountain Horse ridbyxor för 600 (ord pris 1190 typ), en ny snyggare väst, en rid-tjocktröja, ridstrumpor, två koftor, pikeer mm..


Det har vart en underbar helg och med sorgen i hjärtat jag lämnade stockholm det var sista gången jag hälsade på hos Karin, hon skall snart flytta tillbaka till sitt gamla hood.


Sedan vill jag bara kort återberätta min hemresa till Väster Dalarna. Den började på Stockholm Central. Tåget var 10 min försenat, till att börja med. Förseningen utökades till 35 minuter innan vi tillslut rullade iväg. Resan rullade på i sakta mak och väl i Borlänge var vi 50 minuter försenade och sista anknytningen hade åkt. Vi fick vänta på en beställd buss mellan 20.50 till 22.50 Folk började tröttna på att vänta redan efter 30 minuterså ni kan tänka er hur det eskalerade under resterande 1.5 timma. Hur som helst rullade det in en buss, och inte vilken buss som helst utan Leksands IF buss, dubbeldäckare. Det var den enda buss som de hittat. Chaffisen körde först de som skulle till Falun för att sedan komma tillbaka och hämta oss som skulle väster ut. Jag var hemma 00.00 istället för 21..20. Till SJs försvar så berodde inte förseningen på "SNÖKAOS" utan på att de va tvugna att byta en trasig vagn.


Ikväll vill jag visa upp min godaste Karin!  

 
 
Karin

Karin

30 november 2011 00:19

Håller fast vid att så fort jag har ny lägenhet så ska ju smussla dit dig utan att tala om för någon annan att du e hemma så jag får ha dig helt för mig själv! *mohahaha*

http://ridlararkarin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Karlsson - 6 december 2011 09:35

Igår fick jag reda på att jag skall ha VFU på stroke avd i Mora och psykiatri praktik i Säter på något jag inte riktigt förstått men typ rättspsyk. Patienterna i säter har kommit längre i sin behandling, alltså inte den svåraste avdelningen där det k...

Hej

Av Sofia Karlsson - 4 december 2011 09:04


Idag är det 20 dagar kvar  till julafton. Idag skall jag åka o försöka hitta några julklappar. Julklappar e la hur mysit som helst? Inte sant? Det näst bästa med dom är att lägga dom undar granen, det bästa är ju självklart saken där i.    Vet ...

Av Sofia Karlsson - 3 december 2011 14:12

Idag har jag invigt mitt julbak med lussebullar. Receptet är mammas special dvs mycket extra smör som gör dom riktigt saftiga och mummsiga. "Smör och Kärlek" som mina arbetskamrater hävdar gör allt bättre. Jag var extra husmoderlig och bakade siktkak...

Av Sofia Karlsson - 2 december 2011 22:31

Bilder från turen vi red i veckan.      Den underbara hagen vi snurrade upp.    - Hej jag heter Stänkarn, gissa vilket djur jag försöker härma. Hej     ...

Av Sofia Karlsson - 30 november 2011 22:42

Nu är kaffebryggan laddad för imorgon. Jag kan sitta lääänge med morgonkaffet och imorgpn har jag planerat in att kunna sitta en timma minst! Taggar för att göra metodövningar för syrgas/sug.   Jag o Fanny red på en fantastisk uteritt idag. PAcka...

Ovido - Quiz & Flashcards