Aifos

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia Karlsson - 23 februari 2010 10:27

Hej.

Jag förstår att du vill ha en updateav mitt liv!

I helgen provred jag en ny liten ponny, islandshäst. Jag tror inte jag har ridit en sådan liten häst på 10 år. Jag måste erkänna att jag var lite orolig för att jag skulle vara för lång för henne (islandshästar klarar ganska mycket tyngd). Hur ofta rider 1.70 personer på små ponnys:) Trots att hon inte va så stor så kände jag mig inte förstor. Underbart. Islandshästar har den fördelen att kunna ridas av alla ryttare. Nåväl, flickan hette Ösk och va en svart-vit skäck. Otroligt mysig då man fick ner henne. Jätte härlig tölt. Inte nog med att jag fick provrida henne, jag fick provrida henne på två lektioner för Styrmir Snorreson (?) (...han är från island). Det gick jätte bra och jag är väldigt nojd med ridpassen.


Denna vecka ska jag i princip flytta till jobbet. Ska vara där alla dagar, och jobbar några timmar över heltidsvecka. HÄRLIGT!

-Pengar rullar in som de ska, det går bra nu! (eller i mars, då februari lönen kommer)

Hur många av er trodde att jag skulle citera Petter i bloggen?


Nu har vi jobbargubbar (pers farbröder) här som fixar med köket. Vi har förtillfället ingen diskbänk med rinnande vatten i köket, men vad gör det när man kommer få ett nytt kök?!? Snart kan vi har fest i dagarna tre. Välkommen! (bilder på köket kommer upp snart, så att Du (framförallt pappa) kan följa utvecklingen.


Jag och Per firade fyra år förra veckan så jag tillägnar dagens bild till oss.

Tack och Bock

  



Av Sofia Karlsson - 18 februari 2010 11:20

Hej!

Nu är Djarfvur till salu. Och det suger, för att vara ärlig. Men om Du är letar efter en islandshäst så kanske han är hästen för dig:) gå in och kolla på han :

http://www.blocket.se/dalarna/Islandshast_25949472.htm?ca=6&w=1


Idag ska jag dit och ta en tur med Theres och Breki. Det ska bli så mysigt så.

I helgen ska jag provrida en ny liten islänning och se hur det fungerar. Hon är svart-vit och super söt. Jag måste säga att jag känner mig smickrad då jag får erbjudanden om att rida andras ögonstenar. Det är super kul!


Jag pratade precis med Per om att bygga stall på gården och skaffa två hästar. jag ska ha en stor pålle och Per ska ha en liten som kan störa honom när han grejar med uthusen. Visst låter det härligt!


Hej hopp snopp.

Av Sofia Karlsson - 10 februari 2010 18:51

Jag jobbade i natt och somnade vid halv 8 på morgonen. Jag bestämde mig för att gå upp vid 12 för att jag skulle kunna somna nu på kvällen (att ligga och vara på topp när klockan är två på natten är inte så kul). Lite senare på dagen blir jag inringd att jobba i natt med, vilket jag inte alls klagar på. Jag tycker att jobbet är kul och är jätte tacksam för jobb, men med bara 4.5 timmars sömn i kroppen får vi se hur pigg jag kommer vara:) Nej då, det kommer att gå bra, jag överlever. Jag börjar inte förän än 9 ikväll så jag ska försöka sova lite nu.

Godkväll.

Av Sofia Karlsson - 9 februari 2010 11:33

God morgon!

Det snöar och snöar och snöar!

För alla er som undrat och försökt föreställa er hur lille Jarvur ser ut kan nu slappna av. JAg fick med mig kameran till stallet igår och fick lite kort på honom i hagen. Hade velat ha några när jag rider med. men det kan vara svårt att få då vi ofta rider på scoterleder. Han har börjat fälla fruktansvårt mycket. han har typ kort päls på halsen. Jag tycker att han kan behålla som nalle päls en månad till iaf.


Linnea är hemma i Dalarna nu! Jippi!! Hon ska lära mig åka längdskidor (ja, hon har gått med på det) och det ska bli kul! För mig som aldrig åkt skidor kommer detta bli en riktig utmaning. I stan har man inte kunnat lära sig åka skidor (så vida man inte har föräldrar som tagit med en på skidsemester), men nu när jag flyttat till Dalarna, där alla kan åka på något på snön känner jag att jag får ta seden dit jag kommer. Jag ska lära mig åka skidor.


NU ska Du få vila ögonen på en riktig snygging.

Låt mig pressentera

Jarvur.

        

Av Sofia Karlsson - 8 februari 2010 12:26

Idag så kikar solen fram. DEn är nog trött på att skymmas av molnen. JAg tycker att den kan börja ta lite mer plats på himmlen. JAg tror den håller med.


Idag ska va ut och springa i skogen med pållarna. Mysigt!

Jag ska ta med kameran, tror jag :)

Av Sofia Karlsson - 2 februari 2010 18:27

*För det första: vill jag gratta Emma till inflytten i hennes nya lya:)

*För det andra: Vill jag be om ursäkt för min mobiltelefon. Den kände för att bada och hoppade ner i diskvattnet. Det tog ett par dagar för den att torka. Telefonen klarade sig undan med en förlorad knapp (lås upp knappen/stjärnan, för dig som är intresserad, men jag har hittat ett annat sätt att låsa upp den).


En mysig stund.

Jag har hällt upp en kopp kaffe. Gott. Jag har tänt massa ljus. Mysigt. Tänt ett doftvax. Härligt.


Jag nu gjort 1 av 6 arbetsdagar irad. Idag va jag på dementsidan. Underbart:). Tänk va människor kan vara fulla av kärlek och så villiga att dela med sig av den. Visst är det underbart! Dom gör mig varm i hjärtat. För mig är dom inte passienter, dom är på något vis människor i mitt liv. Konstigt? Men jag tycker att det är bra. Nästa termin ska jag troligtvisbörja plugga till undersköterska i Malung. Det ska bli super kul! tänk va underbart att få betyg igen, nej, jag är inte ironisk. Utbildningen är på gymnasienivå, vilket känns toppen. Ett extra plus är att jag redan läst 100poäng på utbildningen, datakunskap och psykologi. Om jag orkar, vill och får kan jag ju kanske läsa upp psykologin, vad vet jag. att höja sig ett snäpp på en 50p kurs kanske inte gören hiskelig skillnad trots allt.


Ha det gott.


Ovido - Quiz & Flashcards