Aifos

Alla inlägg under december 2009

Av Sofia Karlsson - 23 december 2009 19:07

Då va man hemma i götet. Idag har jag och mamma julhandlat. jag är typ klar och jag är nöjd med mina inköp. I mån ska jag vara Tomte och dela ut julklappar till vänner! 


Ikväll blir det lite julbak med mamma, kanske sällskap av mina vänner, kanske ett glas rött. Vi får se:) 



Peppe du kommer att bli så förtjust i Neo. Han är mindre än vad man kan tänka sig. Jätte mysig. Idag hade jag kunnat krossa honom höll på att lägga tyngden på mitt knä, på honom! men det gick bra! Han hälsar hem till Dig, Räf och självklart HönaPöna. Du kan få äta upp resten av luckorna i min chokladkalender om du vill:)


Puss till peppe och razzel!  LillaTJEEEEENA    

Av Sofia Karlsson - 21 december 2009 16:31

Igår va jag och Anki på Julkonsert i kyrkan! Supermysigt!


Nu är granen inne och klädd, ska bara hälla i lite vatten så den har något att dricka. Julklapparna ligger under och som grädden på moset har jag köpt en halmbock som vaktar paketen!MYS!


Ikväll ska vi kanske mysa med kex, ost och vindruvor, förutsättningarna finns. Visst är det gott med kex och ost?! undra om jag får lite vuxenpoäng för det:)


Nu har jag bara 2 kvar att köpa till och en liten sak till pelleplutt om jag hittar ngt bra.


RAzzel får njuta av sina sista dagar som ensam katt. Snart får han finna sig i att det är en till som ska äta mat, ligga i sängen och vara värst!


I mån ska jag till Göteborg, Ska vara där över julen. 


HA de GODDAN

Av Sofia Karlsson - 19 december 2009 01:14

"Med en enkel tulipan på bemärkeldan

jag har den äran

jag har den äran

att gratulera!"


Grattis till den mysigaste karin i världen:) Du är underbar!


Kortet är taget på monochromekväll! kommer inte ihåg vilken gång, de flesta kort blir tagna på toan och blir därför väldigt lika, svårt att veta vilken gång de va då, men visst ser vi ut att traivas bra! Tack!

  


Av Sofia Karlsson - 19 december 2009 00:47

Jag vaknade vid två tiden, hade jobbat natt. Skönt att jag kunde sova så länge men jag va endå inte pigg. Jag va Jätte trött (som sagt) och kände mig halvdimmig i  flera timmar. Efter någon timma var jag back on track (garv, som mamma hade sagt om de uttrycket).


Nu ska ni få läsa!

Det är ca 26 minus! Svinkallt! det är så kallt att om man är ute i någon min så fryser det i näsan! Vi har eldat hela dan för att få det varmt i stugan. Tycker synd om våra hönor som bor i sitt skjul. Jag hoppas att de nya spånet värmer lite. Men ska det vara såhär kallt får dom flytta hem till bondgården igen (som vi sagt så många gånger förut). När jag va ute och hämtade ved på eftermiddan fick jag för mig att göra en snöängel. Undebart! det va så härligt att ligga i snön att jag blev ligagnde ett bra tag och bara tittade upp i mörka universum. Härligt!


Ikväll va de sista tonår i kyrkan. God gröt goda smörgåsar god glögg gott kaffe gott godis. Smask!


Om några dagar så ska Neo flytta in i vår stuga! Mysigt!


Jag fundilerar på den där lilla söta valpen jag har fått förfrågan om att köpa. Den är tydligen supermysig! När jag träffade honom sedans så slickade han mig på munnen och sedan somnade han i min famn. Jag tror han viskade att han längtade hem till oss. Jag vet att vi måste prata igenom detta ordentligt och ha full kontroll på allt. Vi får se. Men jag vill att ni ska se godingen och avslutar därför detta inlägg med en bild på honom. Varsågod!

  

Av Sofia Karlsson - 16 december 2009 12:25

att köpa eller inte köpa vap

Av Sofia Karlsson - 10 december 2009 14:29

Vi har inte sett ljus på ganska länge nu! Jag känner att det skulle behövas en liten solglimt! Jag vill inte ha sen eftermidda de delar av dagen som inte är natt!!

Lite SOL tack!


I förrgår har bakade jag och Brita julgodis! Det var super mysigt! Vi gjorde ischoklad med marianne i, Wiener nougat, polka-vitchoklad och snickers! Mumma!


Igår va de julfest med jobbet. Jag hade svårt att bestämma mig om jag skulle gå. Jag är ju lite blyg och vill inte sitta tyst, själv. Men Anki tjatade med mig och det är jag glad för! Det va en super trevlig kväll! Prat, skratt, god julmat och annat smask.


På löda smäller det! Vi ska fira att brita fyller år! Jippi! Det ska bli så kul! Dagen efter ska jag til jobbet kvart i 7 på morgonen. Men vad gör man inte för födelseadgsbarn! Bara man kommer upp så löser sig resten.


I mån ska Razzel till farbror doktorn!


Jag skulle också vilja hälsa världens bästa Karin välkommen hem! Hoppas att du haft det super duper bra och lapat lite sol för mig med!


Av Sofia Karlsson - 2 december 2009 22:42

Jag skulle vilja tacka även denna dag. Tack för det underbara kalla vädret (-16). Luften är underbar, snön och frosten glittrar och solen strålar. Tack.


Idag har jag städat nästan hela huset! Det är kul att städa när man väl är på G och oh va fint det blev!


Jag har julkänslor nu. Längtar till granen komemr in så man får lägga klapparna under den. I måndags bakade jag pepparkakor och idag bakadejag lussekatter. Det är bara 26 dagar omåret som det är kul att fira jul (med vissa undantag). Så under de stackars 26 dagarna får man mysa ordentligt.


I mån håller vi tummarna för att det blir lika underbart väder som igår och idag. Imån ska vi ut på ridtur. Oh va mysigt!


  



Av Sofia Karlsson - 2 december 2009 10:35

Godingen på blocket är forfarande kvar. Är det meningen att jag ska låna hem henne kanske? Hon väntar nog på att jag ska ringa och ta hand om hennes häst skulle jag tro.


 Här får ni se en bild på henne. Hon är supersöt!


http://www.blocket.se/dalarna/Kallblods_sto_24352886.htm?ca=6&w=1&last=1  

Presentation

Aifos-bloggen en god vän i din tråkiga vardag

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards