Aifos

Alla inlägg under januari 2010

Av Sofia Karlsson - 27 januari 2010 21:48

Det är nu som jag är som allra mysigast. Jag kom precis hem från gympan. Det va jätte härlit!


Oj så det har snöat idag. JAg har skotatt på framsidan. Bra gjort


Min lille katt är väldigt kelig nu och ska ha 110% uppmärksamhet. HAn vill gärna sitta på datan. Men det får han inte, för sist han gjorde det vände han på hela skärmen. Det va mindre kul.


3 fina utdrag av mitt liv. Tack

Av Sofia Karlsson - 27 januari 2010 11:45

   Nu ska du få läsa!


I måndas red jag för en dresyrtränare jag inte ridit för förut. Oj oj oj va hon knäckte oss och hästarna. Vi sprang (tolt, trav, galopp) typ hela lektionen. Hästarna va helt slut! Så länge springer vi inte ens om vi ska konditionsträna i skogen hahah! Stackarna. Men det va mycket lärorikt och jag rider gärna för henne igen.


Igår Va jag först i Leksand med Emma (Pers brors fru...) och lilla Alma (...ungen). Det va mycket trevligt och jag fick köpt lite smått och gott. Vi kollade lite på kakel och tapeter till köket. Oj va mycket fint det finns!


Nu till dagens huvudrubrik Ett lamm har fötts

Igår kväll gick jag hem till Brita. Det va jätte trevligt. Vi drack kaffe (mumms) såg på bygglov och pratade massa strunt. Nog om det, nu till händelsen. (Bakgrundsfakta JOnas och Brita är fårbönder, Just nu är det massa tackor som är mitt upp i lammning, många lamm har kommit och många är påväg). Vi fick reda på att vi skulle ut och kolla till en tacka lite senare för det såg ut som om hon var på g.När vi gick ut till fåren va hon i full gång. Hon va jätte stressad samtidigt som hon försökte klämma ut den lille.VI hade tänkt hjälpa henne eftersom det såg ut att gå långsamt men hon va för osäker på oss så det gick inte(fårskalle!). Först kom ett ben, sedan slank det in igen (attans tänkte jag), sedan kom det ut igen, sedan ett ben till och snart sa de bara Bluuurp och hela ungen va ute. Oj så söt den lille va och vilken tur att allt gick bra! Efter en stund kom en riktig ragata fram till lammet och försökte knycka det. MEn detta fenomen har en naturlig förklaring. NÄr en tacka som snart ska föda ser en nyfödd lammunge så tror hon typ att hon redan har fött och att det är hennes unge... Vi lyckades schasa iväg henne och sätta mamman och ungen i en box.

Slutet gott, Allting gott.


Idag ska jag till Erikshjälpen, fika hos brita och sedan på gympa! Gott

  

Av Sofia Karlsson - 23 januari 2010 16:38

Och jag menar det. För 40 min sedan började min 23/1-2010 JAg har jobbat natt och sov enda till 4. Det va skön och riktig söm, inte den där dimmiga, klibbiga, äckliga sömnen som kan förekomma när jag jobbat natt.


Ha en bra dag !


Av Sofia Karlsson - 22 januari 2010 12:52

HAr precis druckit upp min andra stoora kopp kaffe och tar därför inget ansvar för vad som skrivs i detta inlägg.

  

 tack för mig

  

Av Sofia Karlsson - 19 januari 2010 21:11

För er som undrar vad jag har gjort idag kommer få ett leende på läpparna nu, här kommer min dag i ordform.

Dagen började med att elda och hämta in ved. Sedan gick jag , Brita och Lova på en promenad. Sedan gick vi hem till henne. Det va trevligt. Vi lagade mat, jag passade Lova, drack kaffe ett par gånger osv:) Vi har ju båda börjat ett yttit liv. Liv och liv? Period i livet beskriver nog bättre det nyttiga vi håller på med:) I mån ska vi på motionsgympa. Det ska gå bra:)


I mån bär det nog av till Djarfur på en liten sväng i skogen:) Det ska bli mysigt! Undra om jag kommer ihåg kameran i mån?!


NU ska vi dippa grönsaker och se på P3 guld:)

Av Sofia Karlsson - 17 januari 2010 22:51

Mästerfrisören har klippt till igen! (haha)

-Va har Sofia gått till en frisör, det gör hon ju aldrig, kanske du tänker. Men icke sa nicke jag har klippt mig själv, igen. Jag har frisörskräck och kan räkna mina frisörbesök på en hand och har därför löst hårproblemet med att jag klipper det själv. Idag var en dag då jag fattade saxen och började klippa, inte bara toppa utan jag klippte och klippte och tillslut va d typ axel långt (ja mamma, jag klippte mer senare). Jag blev nöjd!

jag lägger kanske upp en bild i mån om jag vill och orkar...


Denna helg har jag ägnat massa tid åt Djarfur. igår va vi på clinic. Det va toppen! För att hästarna skulle få röra lite på sig dagen efter träningen tog vi en lugn tur i skogen. Ohh självklart struntade jag i sadeln Häärligt! Imån ska vi ta ännu en tur i skogen med lite mer fart. Det ska bli kul!  Jag ska t.o.m försöka komma ihåg kameran. Det hade vart kul att ha lite bilder på kusen!


Per ska börja skolan i mån. Högskolan har missat att lägga ut schema på nätet så ingen vet antagligen när dom börjar. Pjjas och kalleanka är va de e. Men det får lösa sig i mån:) 


Tjeeena

Av Sofia Karlsson - 13 januari 2010 16:27

Det är inte bara den efterlängtade städabortjulendagen även graderna vill gå mot ljusare tider, idag har det bara vart -16 istället för -36.

Nu är det sommar nu är det sol ...

 

Detta inlägg har varit efterlängtat av en person som behövde en god vän i sin tråkiga (hon va sjuk) vardag. Jahaa okej...

 

För att ge julen ett ärofyllt farväl kommer jag avsluta detta inlägg med en bild på mitt pepparkakshus som jag gjort helt själv. Observera vår katt Neo som sitter i skorstenen. Jag förstår varför alla fått för sig att pepparkakshus ska va så svåra att göra. Till nästa år: be mästaren Sofia om hjälp. Tack för mig nu ska jag handla tulpaner! Välkommen våren!!!


  

Av Sofia Karlsson - 6 januari 2010 11:49

Nu är det -33.5 Det är lite kyligt! I vårt skafferi (som är byggt på något sätt) har olivoljan och citronoljan stelnat. Det är jätte kallt ute!


JAg har inte kunnat rida på ett par veckor nu, jul i göteborg, vart lite sjuk och nu förkallt. Nästa vecka är det dax för islandsclinic och hästen är inte igång:(


Jobbet nästa. HA de gott i kylan 

Presentation

Aifos-bloggen en god vän i din tråkiga vardag

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards