Aifos

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia Karlsson - 13 mars 2010 16:19



Jag sitter och känner det. Känslan det är underbar.


 I vår fint bäddade säng med solen från fönstret i fyggen sitter jag. U2 spelas på högsta volym, jag har bläddrat i tidningen och druckit upp mitt jätte goda te.


Här sitter jag och funderar och kan inte låta bli att fachineras över hur ömt, vackert och helt oslagbart man kan sätta ord på och beskriva känslor. Hur kan någonting tala rakt in i en så man blir knäsvag, gråtmild och fylld av lycka. Musik är underbart.


Jag svävar ovanför all verklighet. Inget negativt kan beröra mig idag. Ingenting. Just i detta nu så kommer allt ordna sig, pengar är inte längre något problem, att jag om ett par timmar ska iväg till jobbet och får hoppa över den roliga tillställningen ikväll rör mig inte i ryggen. Jag svävar på lyckans kraft Jag för det vill jag tacka, solen, våren U2 och inte minst livet.


Detta blogginlägg vill jag avsluta med en vers jag inte ens kommer försöka mig på att pressentera på ett värdigt sätt.

Jag ger dig U2´s Who´s gona ride youre wild horses

Took a drive in the dirty rain
To a place where the wind calls your name
Under the trees the river laughing at you and me
Hallelujah, heavens white rose
The doors you open
I just can't close



  

Av Sofia Karlsson - 12 mars 2010 09:41

Nu ska du få läsa. Jag ska söka till sjuksköterske utbildningen i falun på distans nu till hösten. Vet inte riktigt hur jag känner inför detta val. Men jag trivs toppen bra inom vården, så vad skulle vara bättre? Förhoppningsvis finns det endel pengar att tjäna, mer än man gör som undersköterska iallafall. Visst låter det som en bra ide? Jag har skickat efter pin koden till studera.se så när den 15 mars infaller så sker det. Jag söker till sjuksköterska,ett yrke jag aldrig ens tänkt på...


Jag varnar alla människor för att det nu kan bli lite riddagboksinspirerat.

Igår va jag och Ösk i ridhuset (den nya tjejen som jag studsar runt på). Vi började med att skritt träna, flytta framdelar och bakdelar och red på volt och åttor. Sedan så töltade vi på volt. Hon började gå över i trav rätt som det va. Vilket gjorde mig lite irriterad då jag inte riktigt vet jag jag ska göra för att hålla henne i tölt. Vi gick sedan över i trav vilket och fixade toppen bra! Hon gick i form i vänster varv, vilket är väldigt bra! Sedan skulle vi pröva galoppen. Ösk har stora problem med att behålla galoppen och faller in i pass efter bara ett par steg(vanligt för 5 gångare). När vi red dressyrlektion i måndags så ville tränaren att vi skulle behålla galoppen länge. Det gick väl okej, men jag tycker att det blir lite negativt då hon inte riktigt kan...Så igår ville pröva en annan teknik. Jag övade bara på galoppfattningar. Jag berömde henne då hon galopperade och saktade av innan hon han börja passa. Jag krävde som längst en långsida och allt detta klarade hon av väldigt bra.


Utvärdering: Jag tycker att det är lite små klurigt med dessa 5gångare. Och jag har ingen unghäst vana/inridar vana så det klurar till det för mig då jag ska lära dom att hålla gångarterna. Men man lär sig av allt. I galoppen får jag öva på fattningar och öka sträckan sucesivt vissa gånger och andra gånger så ska jag kräva långa sträckor med fattning efter fattning (jag vet inte vad som är bäst. Tips?) och självklart ska vi ut i skogen och galoppera. Det tror jag hon tycker är roligare och får då mer go!


Idag kom rörläggan! han ska flytta på vattnet så vi får vatten i vår nya kran och i vår diskmaskin! Jag älskar att vi ska ha en diskmaskin! vilken lyx. Vi har diskat förhand i en diskbänk byggd för småpluttar och snart ska vi ge en maskin ansvaret. Skönt!


En bild på köket så ni får följa framgångarna.

  



Av Sofia Karlsson - 6 mars 2010 17:46

Solen har värmt upp kalla, trötta själar idag. Underbart! Då de första varma soldagarna på våren inträffar sprudlar människor av glädje. Alla ler och pratar om hur skönt gasklotet vi kallar solen värmer. Vi får nytt liv! Hääärligt!!!


Idag ringde kl 0930. Fy va svårt det va att ta sig upp! Jag znoozade till 0950 och var då tvungen att gå upp för att hinna med skjuttsen till stallet. Idag red vi i paddocken. Det gick sådär... jag och kraken va delvis ambitiösa och tränade men vi ville hellre stå och värma oss i solen, så vi gjorde det:) När vi ridit och solat ett tag kom hästägaren ner för att filma mig och jarvur. Denna lilla film ska läggas upp på diverse häst till salu sidor. Jag blev imponerad av mig och hästen, hur bra det såg ut trots de lilla utrymmet vi hade att rida på (en ganska liten volt) samt det snöiga underlaget. Jag trodde att filmen skulle vara bedrövlig, men icke sa nicke. 


Ha en fin kväll och lycka till alla vasaloppsåkare i mån!

Av Sofia Karlsson - 4 mars 2010 19:58

Alla ljus jag kan få plats med på databordet är tända, en stor kopp grönt te med honung är serverad. Det är bara en havtimma kvar tills jag ska fara till jobbet.

Idag ska jag städa rullstolar, rollatorer, ev köket (om det är denna månaden).

Igår natt skulle jag se på tv och till min besvikelse så vägrade fjärrisen reager... Så inatt ska jag ta med datan och en sex and the city box. Ja något måste man göra om allt annat är klart...


Jag känner att min to do lista inte kommer bli klar denna vecka. Jag har städat och kollat LAS, men inget annat... Jaja,det blir väl en vecka 10 också förhoppningsvis, och jag skrev faktiskt " med reservation för ändring".


I mån börjar helgen. Även om jag arbetar väldigt oregelbundet på veckorna så är det endå något spec med helgen. Varesig alla är lediga eller jobbar så har varenda människa lite extra gnista under dessa dagar.


Nu är tet slut och jag ska börja packa ihop mig. Ha en god kväll.

                  //Aifos (haha!) 

Av Sofia Karlsson - 3 mars 2010 16:31

Ja, hon har vart här på besök med saxen...

Hej

Av Sofia Karlsson - 3 mars 2010 15:19

Min morgon startade sådär... Vi blev väckta av telefonen som ringde (halv 7). Vår bildörr stod öppen. Jag gick ut och stängde den, fyllde soptunnan (sopbilen skulle komma senare på morgonen) sedan gick jag och la mig. Då börjar vår minsting med ett av sina terror försök, målet va att få upp oss så han fick mat. Han skulle snutta i håret, snutta i pers skägg och göra livet surt för oss:).


Jag har lyckats med en av mina punkter på "uppdragslistan". Igår så städade jag. Oh va härligt det är när det är klart!


Huset har precis fyllts av en udnerbar, varm doft -kanelbullar! Jag vet en som kommer gå och nalla av dom, och nej, det är inte jag...


I natt ska jag jobba, så alla ni nattugglor där ute är välkomna att ringa, jag svarar om jag kan:)


Ha det gött gott folk. och ni hemma i göteborg, hälsa till sjömanshustrun från mig, att jag saknar henne.

Av Sofia Karlsson - 1 mars 2010 12:27

Våren är kommen! JA, det är sant, jag kände det igår. Igår skulle jag, Anki, Djarfvur och Breki ut i skogen. När jag hoppat upp på hästen fick jag en härlig känsla. En värmande känsla jag tyckte jag kände igen. Det var solen. Det va längesedan som solen värmde sist. Jag la mig ner på halsen på hästen och vi båda njöt av solen båda två. Vilken härlig känsla tack pållen för den underbara stunden. I stunder som dessa fylls man av kärlek och glädje jag och hästen fick verkligen kontakt. Jag insåg att jag tycker om lilla hästen och att han tycker om mig...


Mars till ära.

Första veckan på våren 2010 skall jag ägna mig åt tråk-roliga saker. Här kommer bloggens första, och efterlägtrade lista. Njut!

Jag ska...

¤ ta reda på om jag kan få alfakassa (gratispengar)

¤ kolla hur många dagar jag har kvar tills jag är lasad

   (las-har man jobbat ett visst antal dagar på ett visst antal år så får man en

   fast tjänst inom kommunen)

¤ ringa till Malung och fråga om dom startar någon Usk utbildning till hösten

¤ ändra elräkningen så den kommer varje månad ist för varje kvartal

¤ STÄDA!! (höll på att glömma denna punkt i listan...konstigt...)

(Med reservation för ändring)


Nu tror jag att jag har nog med uppdrag för denna vecka. Vi får se hur många saker som blir gjorda.

Nu skall jag besöka man favoritsida- Blocket.

TAck för mig. HEj!


En varm sommarbild på Kola får det bli.

  

Presentation

Aifos-bloggen en god vän i din tråkiga vardag

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards