Aifos

Alla inlägg under november 2011

Av Sofia Karlsson - 30 november 2011 22:42

Nu är kaffebryggan laddad för imorgon. Jag kan sitta lääänge med morgonkaffet och imorgpn har jag planerat in att kunna sitta en timma minst! Taggar för att göra metodövningar för syrgas/sug.


Jag o Fanny red på en fantastisk uteritt idag. PAckade sadelväskorna med varm choklad, pepparkakor, clempor och hö till grabbarna. Vi red till "hoppstocken" och snurrade eltråd runt ett par träd o så satt vi där och mös med hästarna. En underbar höst dag. Tack! Vi galoppade väldigt mycket och Stänkarn var super duper duktig! Han kämpade på och det märktes att han tyckte att det var jobbigt att arbeta med galoppmusklerna. Efter en kort paus skulle vi trava, men Stänkarn var så galopp glad så det blev lite till. Han lyssnade bra på skänkeln. Härliga Häst!


Under den härliga turen hände någonting historiskt. Fanny "balansen" Låås trillade av. Stenen ville springa åt ett håll, fanny ville styra tillbaka och poff så låg hon på marken och skrattade.


Bilder från denna härliga dag kommer inom kort. Natti natt

Av Sofia Karlsson - 29 november 2011 20:04

 
Av Sofia Karlsson - 29 november 2011 19:07

underbara häst! Vilken goding! Han skötte sig jätte bra idag. Nöjd Sofia och en svettig Stänkarn.

Vi red lite över galoppbommar och lite över travbommar, det gick helt okej men det blev så att jag red mycket på rakt spår i trav och jobbade med en lugn trav och försökte få lite lägre form. 

Mörka bilder, det är svårt att ta kort i manege.


       

Av Sofia Karlsson - 29 november 2011 18:44

Har dammat, damsugit, moppat hela huset idag som nu mer luktar grönsåpa. 

Ikväll blir det "mitt i veckan mys" med djävulskykling MUMMS!


( ja jag lovade bilder och ja de kommer upp ikväll...)

Av Sofia Karlsson - 29 november 2011 10:10

God morgon kära vänner!

Igår gjorde jag någonting jag inte gjort på många många år, jag la mig innan 22.00 Det var underbart!


Idag skall jag o Fanny till ridhuset med våra fyrbenta vänner. Jag planerar ett dressyrpass med trav och galopp bommar, mycket tempoväxlingar och lite serpentiner. Det tror jag blir bra. Jag skall inviga mina nya ridbyxor och väst. Kamera bevis på att vi faktiskt var dit kommer senare. 


Ni kanske undrar om jag inte har något bättre för mig på dagarna än att skumpa runt på en häst, jag pluggar ju faktiskt 100%... Men jag tycker att det är viktigt att göra roliga saker som jag trivs med och för mig är helgerna till för att ta igen det jag "borde" gjort i veckan. 


 

Av Sofia Karlsson - 28 november 2011 20:48

Hej mina vänner!

I torsdas åkte jag till stockholm för att hälsa på Karin och på fredagen var vi på horse show.

Det var riktigt mysigt, en hel dag avsedd för hästnörderi. Clinicen med Kyra K var lärorik och bra. Hon sa mycket som satte igång min hjärna och jag fick många ideer. tillsammans med Kyra tycker jag även att Lorenzo, dressyren och kändishoppningen tillhörde guldkornen.


Jag lyckades även såklart med att skaffa mig en större ridgarderob på globen och även på stan. På mässad köpte jag ett par underbara helskodda Mountain Horse ridbyxor för 600 (ord pris 1190 typ), en ny snyggare väst, en rid-tjocktröja, ridstrumpor, två koftor, pikeer mm..


Det har vart en underbar helg och med sorgen i hjärtat jag lämnade stockholm det var sista gången jag hälsade på hos Karin, hon skall snart flytta tillbaka till sitt gamla hood.


Sedan vill jag bara kort återberätta min hemresa till Väster Dalarna. Den började på Stockholm Central. Tåget var 10 min försenat, till att börja med. Förseningen utökades till 35 minuter innan vi tillslut rullade iväg. Resan rullade på i sakta mak och väl i Borlänge var vi 50 minuter försenade och sista anknytningen hade åkt. Vi fick vänta på en beställd buss mellan 20.50 till 22.50 Folk började tröttna på att vänta redan efter 30 minuterså ni kan tänka er hur det eskalerade under resterande 1.5 timma. Hur som helst rullade det in en buss, och inte vilken buss som helst utan Leksands IF buss, dubbeldäckare. Det var den enda buss som de hittat. Chaffisen körde först de som skulle till Falun för att sedan komma tillbaka och hämta oss som skulle väster ut. Jag var hemma 00.00 istället för 21..20. Till SJs försvar så berodde inte förseningen på "SNÖKAOS" utan på att de va tvugna att byta en trasig vagn.


Ikväll vill jag visa upp min godaste Karin!  

Av Sofia Karlsson - 21 november 2011 08:31

Morgonen är underbar. Kaffe, radio och lite data. Underbar start.


Nu är det endast 3 dagar kvar till jag åker till Stockholm! OJ vad jag har längtat, hela höstan faktiskt!

Vi skall ha så mysigt hela helgen. På fredag skall vi på horseshow och mässan. Jag skall handla massa kul! Resten av dagarna skall vi nog bara lata oss o ha de skönt. Hejja KRAIN!


Idag skall jag skriva klart mitt reflektionsprotokoll. Har sista delen kvar  som innefattar en litteraturdiskussion... är inte jätte peppad, men det skall bara vara max 1.5 sida, så de e la bara sätta igång med ordbajseriet. 


Jag har även planerat in en ridtur med Fanny. Det skall bli härligt att komma ut o springa lite i skogen med hästarna, märkte igår att Stänkarn hade massa energi till övers, dax att tömma den energidepån nu.


Ha en fin dag vänner!


Av Sofia Karlsson - 18 november 2011 23:44

Jag känner mig förkyld och fruktansvärd. Började med panodil knaprandet i natt för att med hjälp av min bästa vän placeboeffekten kunde lura undan förkylningen till morgonen, men icke. Försökte även jaga iväg den onda förkylningen med att med hjälp boosta kroppen med C-vitamin Inget resultat än så länge.


Nu skall jag ta till det min sista plan; sömn. Jag skall sova, sova sova och åter sova så jag blir frisk så jag kan följa med ut i morgon men framförallt så jag kan skriva mitt reflektionsprotokoll som skall vara inne på måndag 24.00 Snart bara 72 timmar kvar till dead line.

TAck och bock.

Ovido - Quiz & Flashcards