Aifos

Alla inlägg under september 2011

Av Sofia Karlsson - 27 september 2011 07:57

Med kaffekoppen i högsta hugg tänker jag planera min dag. Du är välkommen att åskåda.


  • Först och främst skall jag åka och handla kattmat innan jag själv blir det. (det är inte så att våra katter är utsvulltna, men dom är bortskämda och har inte haft mat under natten)
  • Lära mig allt om neurologi och reumatologi.
  • Åka till stallet! 
  • Lära mig det jag inte lärde mig under tidigare pluggtillfälle
  • Kvällis med Filip och Fredrik
Vad tycker du om min dag? Jag bara måste få veta...eller?

jeH

Av Sofia Karlsson - 26 september 2011 20:49

Jag MÅSTE ta mig ett snack med min säng! den är så fantastisk att jag helt struntar i att jag kvällen innan bestämt mig för att gå upp 07.00 för att hinna med skola, hästar och framförallt kaffet på morgonen. Detta får inte fortsätta. Skall prata allvar med sängen...


Jag har längtat hela dagen efter att komma iväg till stallet. Jag bara älskar det! Vi hann ut på en tur med nyverkade halvhovömma kusar men det gick bra! Nu när jag endå tjatar om hästar I love horzez 4 ever, så vill jag berätta att jag o Fanny har beställt lite grejs från Hööks. Det blev ett par nya ridvantar, en mössa och en scooter-hjälm mössa! kommer vara gör gött när dalavintern isar med sin närvaro.


HEJDÅ!

Av Sofia Karlsson - 22 september 2011 08:28

Jag har överträffat mig själv på ett negativt vis. Jag har znoozat i över en timma trots att jag har så mycket att göra i dag. ÅJ!


Igår tog jag ledigt från skolan:) det var såå gött! Jag va på lunchdate med Brita, red och pysslade i stallet, kastade ved och var på gympa. Oh jag behövde verkligen en riktig "jag gör vad jag orkar" dag. 


Ridningen igår gick ganska bra... Vi höll på att ramla  5 antal gånger då herr Stänkare ville svänga för tvärt på ett underlag som inte tålde det. Det resulterade i inner framben gled under hästen, men han lyckades klara upp det endå. Duktig kille! 

förutom det så gick det hyfsat.


Nu ska jag börja klura på patientfall som skall vara lösta idag kl 13. Ha de göödi!

Av Sofia Karlsson - 20 september 2011 22:01

Jag är inte bara en mästare på att klippa håret på mig, jag är även bra på att måla i paint. Ungefär såhär hade jag sett ut om jag var duktig och pluggade idag efter föreläsningen. 

Njut av ett härligt, hypotetiskt självporträtt


 

Av Sofia Karlsson - 20 september 2011 16:18

Tja!

I dag har äppelkindade Sofia lekt hemmafru. Jag gjorde en äppelkaka och äppelmos. Självkart inte av köpta äpplen. Skryt skryt skryt...


Jag har tagit ledig eftermiddag idag vilket leder till att jag har mängder av skol relaterade saker att göra i morgon. Men jag säger som Pippi: "... du mår tro att jag jobbar bra, men tycker du som jag, tycker du som jag så gör jag det en annan dag".


NU ska jag åka och posta ett blixt paket till Telia. Varsågoda mycket nöje!

Hejdå!



Av Sofia Karlsson - 19 september 2011 21:26

God kväll kära läsare!

Kul att alla älskar min blogg.


Idag har jag lärt mig allt om ortopedi. Ja, de e sant. Helt otroligt! det tog bara fem timmar. Egentligen så höll ortopedi föreläsningen på i sex timmar. Men jag kunde redan allt efter fem timmar så jag jag sket i sista timman. 


Jag har hunnit med en sväng på pållen oxå. dagens plan var att konditionsträna och klättra. Min planerade väg blev avstyrd pga att det vandrar en björn i det området. Så det blev en annan sväng:)


 

Av Sofia Karlsson - 17 september 2011 22:09

Fantastiska höstdag!

JAg älskar hösten. Underbara färger, hög härlig luft och en värmande sol. Gött!

Idag åkte jag Peppe och hans föräldrar till Peppes farmors landställe. Farmorn har spenderat några dagar där och vi skulle köre henne hem till "civilisationen" igen. 

Jag har under alla dessa år med Peppe hört han och hans familj hylla detta ställa så mina förväntningar var på topp! Och oh så fint det var! Härligt!! (Kanske är det i tillfällen som dessa man ska lägga in bilder... jag lär mig aldrig.)


Dagen avslutades med ett par härliga timmar i stallet med brunögat (stänkarn). Jag och Fanny red bort till paddocken och red litegranna. Jag prövade att rida stenen största delen av passet. Han är väldigt duktig men gå otroligt lätt in i "energisparläge" där han gå så långsamt. Jag fick mana på honom hela tiden, ojojoj, kommer nog ha träningsverk i morgon. Men kul var det. 


Har nu tryckt i mig en stor skål glass med chokladsås, ska rulla ner i källarn och elda lite för att sedan krypa till kojs. Natti natt!

 

Vilket vackert ekipage! Inte sant?

Av Sofia Karlsson - 14 september 2011 22:20

God kväll!


I eftermiddas  fick jag ett telefonsamtal av min älskade sambo Peppe. Han sa att han precis hade blivit haffad av polisen. OJ tänker ni, är han kriminell? Ideer om varför han skulle blivit haffad börjar antagligen poppa upp i era hjärnor: fortkörning utanför skolan, krock eller kullerbytta med bilen. Men nej, inget sådant. När Peppe blev invinkad så trodde han att det bara var blåsning. Lugnt och fint svände han in, och det var då han blev tagen på bar gärning med att åka utan SÄKERHETSBÄLTE. 1500 kr, bara att punga ut Peppe. Men jag älskar dig som aldrig förr. PUSS


Presentation

Aifos-bloggen en god vän i din tråkiga vardag

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards